تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1393 - 08:08:44
کد خبر: 128215

حجت الاسلام صدیقی در جمع اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان؛

امروزه تشکل‌های دانشجویی سنگرهای امام حسین(ع) در دانشگاه هستند

امروزه تشکل‌های دانشجویی سنگرهای امام حسین(ع) در دانشگاه هستند

مسئله منافقین و ایات نفاق مخصوص مدینه نیست، آیات نفاق در مکه نازل شده است. نفاق یک پدیده مدنی نیست، پدیده مکی است یعنی نفاق همزاد انقلاب اسلامی است و زمانی که اسلام متولد شد، نطفه نفاق هم منعقد شده است و همواره پا به پای اسلام به ما تنه زده و خطر نفاق و منافقین بسیار جدی است.

خبرنامه دانشجویان ایران: حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در نشست سه روزه بصیرت فاطمی که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد و کاشان در دفتر مرکزی این اتحادیه دانشجویی برگزار شد به تفسیر آیه کریمه ی یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ پرداخت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما غرق در نعمت های الهی هستیم افزود یکی از این نعمت های مهم الهی پدیده انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به آیه ی لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُمْ تاکید کردند که بدانید خیلی نعمت دارید و یکی دیگر از این نعمت ها این جنبش دینی در متن دانشگاه‌ها است قبل از انقلاب اجازه حضور علما در دانشگاه را نمی دادند. بنده چند سالی است با دانشگاه ها در ارتباط هستم و در خیلی از دانشگاه های تدریس کردم و اعتقاد دارم امروزه تشکل های دانشجویی سنگرهای امام حسین(ع) در دانشگاه‌ها هستند. در گذشته سایه دین را در دانشگاه می زدند اما امروز جرقه اعتکاف ها در دانشگاه ها زده شد و محور اعتکاف مساجد دانشگاه هستند.

وی افزود: مسئله منافقین و ایات نفاق مخصوص مدینه نیست، آیات نفاق در مکه نازل شده است. نفاق یک پدیده مدنی نیست، پدیده مکی است یعنی نفاق همزاد انقلاب اسلامی است و زمانی که اسلام متولد شد، نطفه نفاق هم منعقد شده است و همواره پا به پای اسلام به ما تنه زده و خطر نفاق و منافقین بسیار جدی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به یکی از دستورات همیشگی اسلام به ایه واعدوا لهم مااستطعتم من قوه  افزود: این دستور، دستور محکم و غیر قابل تخصیص است. دستور تاکید خدا به جبهه بندگی و توحید این است که کسی منتظر نماند. شما باید هویت و موجودیت خود را با اقتدار پیش ببرید. باید با همه وجود به دنبال تامین نیرو باشید تا جایی که دشمن باورش شود هیچ غلطی نمی تواند کند.

ایشان افزود یکی دیگر از دستورات کلیدی در آیین عزت ساز اسلام عدم تسلط کافرین بر مسلمانان است و با اشاره به توافق ژنو افزودند هرنوع اشرافی از کافر و تمکین مسلمان خلاف رکن دین است و دشمن نباید حق داشته باشد به اسرار ما دست پیدا کند. ما متاسفانه قدر نعمت را نداستیم و از نعمت الهی صیانت نکردیم، در خیلی از اتفاقات با محور دین به حبل الله چنگ نزدیم و کار دست غربگرایان افتاد و اکنون نیز باید تضرع کرد، فضای اکنون یک انسجام معنوی را می طلبد.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به روایتی از امام صادق چند کار را که موجب سعادت و فخر مومن در دنیا و اخرت می شود را بر شمرد و تاکید کرد، اولین مورد آن شب زنده داری و نماز شب است. در مرحله دوم استغنا عن الناس است که این قسمت بار سیاسی خیلی بالایی دارد، اگر این دستور الگوی یک مسلمان قرار گیرد دیگر آدم در مذاکرات سرش را خم نمی کند، برای به دست آوردن کمترین چیزی، همه چیز را نمی دهد.خیلی ها با اشرافیتی که دارند وابسته هستند و توان تحمل سختی را ندارند.

وی افزود: آنها فکر می کنند مردم توان مقاومت ندارند، مردمی که فزندانشان در جنگ شهید می شد آن ها را در بالای دست می گرفتند و می گفتند این گل پر پر ما هدیه به رهبر ما، این آدمها توان مقاومت ندارند، خودتان نمی توانید ایستادگی کنید، ما باید تسحیلات هسته ایمان را بدهیم؟

در ادامه تاکید کرد: مومن وقتی ایمانش کامل است که از کسی چیزی نخواهد. یک انسان مومن دستش را هیچ گاه در برابر دشمن دراز نخواهد کرد و البته این طبیعی است که دشمن امتیازی نخواهد داد و یک تجربه را چند بار آقایان می خواهند تجربه کنند؟

امام از انجایی که خوب می فهمید، خوب هم بر دهان استکبار می کوبید و چون امام محکم بودند آن ها نیز می ترسیدند و عقب نشینی می کردند. اما آدم های ترسو، طمع کار و رفاه طلب این ها نمی توانند مرد جنگ باشند. توان مقابله با قدرت های بزرگ دنیا را ندارند چون در باتلاق دنیا گیر کرده اند.

وی با انتقاد از سیاست های دولت افزود: متاسفانه مسئولین در تقابل با دشمن ضعیف بوده حتی توان جوابگویی هم نداشته اما در برابر مردم خودمان با جسارت و با صلابت برخورد می کنند که این برخلاف اشداء علی الکفار و رحما بینهم است و منشا همه این رفتارها را ایمان و اعتقاد به خدا دانستند.

در ادامه ایشان همه دانشجویان را فرزندان معنوی خود دانست و به همه دانشجویان تاکید کردند که یکی از راه های تقویت ایمان نماز شب است و هیچ چیز چون نماز شب نمی تواند ریشه های ایمان را آبیاری کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
آغاز معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز
برآورد شرکت ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top